نمونه استوری برد بر اساس الگوی گانیه چهارچوب سرفصل درس کاربرد نظریه های یادگیری درآموزش مجازی

مدرس: دکتر مونا احمدمخبری

nazariyeha

هدف کلی درس:

  • آشنا نمودن دانشجو با مفاهیم و نظریه های جدید یادگیری در حوزه آموزش های مدرن نظریه های فراشناختی، نظریه های انگیزشی (نظریه و ارزش) و باورهای معرفت شناختی و کاربرد آن در محیط های حضوری، آموزش های مجازی و یادگیری الکترونیکی.

اهداف جزئی درس  :

آشنایی دانشجو با :

  • مکاتب یادگیری در یادگیری الکترونیکی
  • پیشنهادهای نظریه رفتارگرایی در یادگیری الکترونیکی
  • مؤلفه های کاربرد نظریه رفتارگرایی در یادگیری الکترونیکی
  • پیشنهادهای نظریه شناخت گرایی در یادگیری الکترونیکی
  • مؤلفه های کاربرد نظریه شناخت گرایی در یادگیری الکترونیکی
  • پیشنهادهای نظریه ساختن گرایی در یادگیری الکترونیکی
  • مؤلفه های کاربرد نظریه ساختن گرایی در یادگیری الکترونیکی
  • کاربرد نظریه واقع گرایی در یادگیری الکترونیکی
  • نظریه عامل اجتماعی
  • نظریه­­ ی واسطه­ ی اجتماعی
  • نظریه بارشناختی
  • نظریه شناختی – اجتماعی بندورا
  • کامپیوتر به‌عنوان حامی اجتماعی
  • نظریه شناختی یادگیری چندرسانه‌ای
  • فرایند­های شناختی مهم در یادگیری چندرسانه­ای
  • شخصیت­ها، یا مربی­ها و یا عوامل آموزشی روی صفحه
  • نظریه گفتگو در آموزش مجازی
  • آموزش مداری
  • سبک های یادگیری در آموزش مجازی

روش ارزیابی:

  • ارزشیابی مستمر کلاسی: جهت مرور مفاهیم
  • آزمون میان ترم: ۵ نمره
  • آزمون پایانی: ۱۵ نمره

منبع آزمون میان ترم و پایانی: